بلاقا گؤره




بؤلوم لر
     
سایغاج
rss feed
شهرام اشرف نيا
شخصي وبلاگ
آنا یارپاق       ایلگی      
پنجشنبه 23 آبان 1392 :: نويسنده : شهرام اشرف نيا
+0 به يه ن


در دنياي امروز كه همراه با رشد سريع جوامع و افزايش شهرنشيني روبروست شاهد مشكلات بسياري از قبيل كمبود آب آشاميدني، غذا و… هستيم.
اما يكي از مهمترين مشكل جوامع به خصوص در ايران مشكل بيكاري است. طبق آمار نزديك به يك چهارم از نيروي كار ايران بيكار هستند. اگر مشكلات اقتصادي را كنار بگذاريم يكي از مهمترين و تاثيرگذارترين دلايل عدم اشتغال جوانان مشكلات فرهنگي است. مشكلاتي كه ناشي از آموزش‌ها و القاعات اشتباه خانواده و بعد از آن در مدارس و دانشگاه‌ها مي باشد. به طوري كه اكثر جوانان آينده خود را براساس كسب مدارك آكادميك و استخدام در ادارات، به خصوص ادارات دولتي برنامه ريزي مي‌كنند.
خانواده‌ها تأمين هزينه‌هاي دانشگاه فرزندان‌شان را از نان شب واجب‌تر دانسته و بهترين تصوّري كه بعد از فارغ‌التحصيلي دارند استخدام در يكي از سازمان‌ها و ادارات دولتي و با مزاياي عالي است. در حالي كه واقعيت جامعه چيز ديگريست ، پايان تحصيلات و فارغ‌التحصيلي تازه شروع مشكلات جوانان است. جواناني كه اگر سربازي را پشت سر گذاشته باشند بايد تازه به فكر شغلي باشند كه در اكثر مواقع ربطي به مدرك تحصيلي‌شان نداشته و بعد از ورود به شغل شروع به يادگيري مهارت‌هاي مورد نياز آن مي‌كنند. بايد توجه داشته باشيم ، حدود ۷۰ درصد جمعيت ايران زير ۳۵ سال سن دارند كه در صورت برنامه‌ريزي غلط و عدم آموزش درست در آينده نزديك شاهد سونامي بيكاران خواهيم بود اما اگر اين قشر آموزش‌هاي مناسب را دريافت نمايند مي‌توانند به توليد ثروت در آينده كمك شاياني نمايند.
استارت‌‌آپ ويكند يكي از راهكار هاي غلبه بر اين مشكل است ،رويدادي كه به ما مي‌آموزد ،به جاي انديشيدن به استخدام ،به فكر كارآفريني و ايجاد شغل براي خود و ديگران باشيم. به ما مي‌آموزد چگونه وارد بازار شويم، مشتريان‌مان را بشناسيم، با تمايلات و نيازهاي‌شان آشنا شويم، ارزش‌آفريني كنيم و در يك كلام استارت‌آپ ويكند به ما مي‌آموزد چگونه كارآفرين باشيم.

گؤنده ر 100 درجه کلوب دات کام گؤنده ر
بؤلوم :
یارپاق لار :
 
   
 
Powerd By : ARZUBLOG.COM Theme Designer : MyTheme.ir